Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia części zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale również każdy strategiczny szkic tworzą od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są także regularne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i odmienne w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są przy tym wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. http://nohau.pl/. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i planów całościowych.